След принудително петседмично спиране на работата, британската компания Jaguar Land Rover (JLR) рестартира някои от фабриките си, въпреки че пълното възстановяване ще отнеме известно време. Общите щети, причинени на компанията от киберпрестъпниците, се оценяват на 1,5 милиарда британски лири.
JLR постепенно възстановява дейността си след най-опустошителната кибератака в историята на съвременната автомобилна индустрия . За първи път беше съобщено на 1 септември: хакери проникнаха в дигиталната екосистема на JLR, нарушавайки не само производството, но и продажбите. Преди подобни проблеми в автомобилната индустрия се решаваха в рамките на дни; те на практика се бяха превърнали в неизбежна част от съвременния живот. Но крахът на JLR беше толкова тежък, че едва днес работниците успяха да се върнат към машините си, и дори тогава не всички, не навсякъде.
В допълнение към самата JLR, много доставчици са засегнати, губейки работата си; някои дори са успели да съкратят персонал, за да оцелеят. В съобщението на JLR за възобновяване на дейността си беше обърнато специално внимание на тези доставчици, обещавайки да ги подкрепи, да опрости и ускори механизмите за плащане и да направи сътрудничеството по-сигурно и стабилно.
Според британското списание Autocar , JLR е понесла щети от кибератаката в размер на приблизително 1,5 милиарда британски лири. Компанията ще получи заем от британското правителство за приблизително същата сума, за да се възстанови от бедствието и да подкрепи доставчиците, които осигуряват десетки хиляди работни места.
Хакерска група, чието име няма да разкрием, пое отговорност за атаката срещу JLR. Ще отбележим само, че преди това те са хакнали веригата универсални магазини Marks & Spencer, парализирайки дейността ѝ за седем седмици. Някои данни за клиентите на JLR са били откраднати от хакерите. Дали е било поискано откуп, остава неизвестно; разследването продължава.
Продажбите на JLR са спаднали със 17,1% до 85 495 автомобила през третото тримесечие на тази година, но не само хакерите са виновни, но и засиленото търговско напрежение, несигурността около бъдещето на електрическите превозни средства, забавените нови продукти и марката Jaguar, която е в процес на рестартиране и чиито перспективи стават все по-несигурни.
През август JLR имаше нов изпълнителен директор : британецът Адриан Мардел беше заменен от П.Б. Баладжи, протеже на индийската компания майка Tata Motors. П.Б. Баладжи обаче официално ще поеме поста едва през ноември, така че Мардел трябваше буквално да спаси компанията преди пенсионирането си.







Вашият коментар